Reseberättelse USA dag 16: Port Charlotte - Vero Beach

Disney-vardag, Reseberättelse

Fredag 30/12-2016

Efter frukost åkte vi till biluthyraren och bytte bilen till en SUV. Det tog en liten stund under tiden som de ordnade med papperna. Men på det stora hela var det smidigt och de var mycket hjälpsamma.

Vi åkte tillbaka till hotellet och checkade ut och lastade in väskorna. Vi använder American Express, vilket är ett kort som vi är mycket nöjda med, eftersom de har fantastisk kundservice, bra försäkring, det är ett praktiskt kort att använda i USA och vi kan samla poäng som vi har stor nytta av. Vi använde våra sparade poäng till just det här hotellet i Port Charlotte. Vi fick alltså 6 nätter utan kostnad, en mycket bra deal.

Vårt nästa hotell var ett av Disney Vacation Clubs 2 strandhotell: Disney's Vero Beach Resort och den ligger inte helt oväntat på Vero Beach på Floridas östkust.

Det tog ca 3h att åka dit, och på vägen såg vi delfiner, som hoppade, men tyvärr var de svåra att fånga på bild.

Vi tog en liten omväg och besökte US Navy SEALs museum.

En guide som själv hade varit aktiv i Navy SEALs tog emot oss och berättade om museet. Alla föremål på museet är äkta.

Museet hade också en utedel, men mängder av båtar och andra fordon

Hinder från invasionen i Normandie.

Det fanns också en hinderbana som har använts av rekryter. Den blev mycket populär hos barnen.

Inne i Vero Beach åt vi pizza på en trevlig restaurang. VI delade på två mellanstora pizzor, men hade klarat oss på en. Vi fick resterna med oss i en "doggie bag".

Efter en snabb påfyllning av bagels och vatten inne på Publix som låg bredvid restaurangen så åkte vi de 5 minuterna som var kvar till hotellet. Vattnet i Florida är drickbart, men smakar inte särskilt bra. Man är ju olika känsliga, men enligt mig smakar det klor, så vi köper allt en gallon vatten i taget (ca $1) och tar med oss.

Framme!

Hotellet är fantastiskt vackert, och ett av de bästa och vackraste hotellen som jag har bott på.

Jag uppskattar verkligen Disney Vacation Clubs rum. Vi hade bokat en studi, så vi hade "bara" en mindre köksdel med kyl, vask, micro, kaffebryggare och brödrost.

Utsikt från balkongen.

I rummet väntar en gratis flaska med myggmedel. Myggorna här är små och syns knappt, men myggmedlet behövs. Det visade sig dock att det bara var jag som fick myggbett.

Hidden Mickey av handdukar i badrummet.

Vi vistte att hotellet skulle vara vackert, men vi blev ändå positivt överraskade av vilken hög klass det höll. Det är definitivt ett Deluxe hotell.

T.o.m. soptunnorna är märkta med loggan.

Alla foton är privata och tillhör mig.

Alla foton är privata och tillhör mig om inget annat anges.