Reseberättelse från läsare

Reseberättelse, Disneyland Paris

Det är många som kontaktar mig för att be om hjälp med att planera sin Disneysemester. Jag blev kontaktad av en tjej som vi kan kalla J, som ville ha min hjälp med hur hon skulle lägga upp sitt besök på Disneyland Paris. Hon skulle åka med sin man H och sin son som skulle fylla 6 år under resan. Jag svarade på hennes frågor, och skrev ihop ett schema som skulle hjälpa dem med att undvika köer och förklarade vissa attraktioner så att de skulle veta om de passade sonen. Jag fick ett brev ifrån henne med en reseberättelse om deras resa.

Hej,

Nu är vi hemkommen från en helt fantastisk resa...det var verkligen en upplevelse, helt magiskt💕

Vart börjar man berätta...A vaknade pigg och förväntansfull...alla transporter gick smidigt och A somnade på bussen till Disneyland vilket var perfekt så han var utvilad och glad när vi kom till parken..vi åkte direkt till parken och låste in vårt bagage, allt för att spara tid😊

Det första som vi hörde när vi kom in var musiken från Up, helt magiskt😊

Vi hyrde vagn för alla dagarna och A älskade att åka vagn (har inte gjort detta på länge) så det var superbra😊

Glömde ju klistermärket så vi gick tillbaka igen men tack vare ditt schema så hittade vi snabbt och bra😊

Vi såg paraden första dagen och fick jättebra platser...vilken upplevelse💕
En pirat kom fram till albin och jag fick en slängkyss av Peter pan😂

Vi hade tur med vädret 9 grader och soligt och inte mycket folk vilket gjorde att vi kunde åka mycket och komna tillbaka till favoriterna😊😊😊

A är verkligen en modig kille, han åkte tower of terror tre gånger!!!!
Första gången åkte jag för att jag inte fattade bättre och den andra gången övertalade A mig men tredje gången avböjde jag då det är en nära döden upplevelse och jag har mer livslust en så;)...A var helt lyrisk och hans första kommentar var.."min rumpa lyfte"😊

Andra favoriter var pirat of the caribbean som vi åkte två gånger och spökhuset som vi också åkte två gånger. Jag tyckte verkligen om ratatouille😊

Gillade även buzzligtyear...H samlade massa poäng och kom på nivå två😊 Vi hade lite otur då det blev ett tekniskt fel precis när det var vår tur..men vi fick ett fastpass till nästa dag utöver det fastpass som vi själv tog till en annan😊

A gillade ubåten och pratade glatt om bläckfisken flera gånger under kvällen😊

A tyckte om att springa upp och ner i slottet, utforska grottan och hitta i labyrinten😊

Biografen var verkligen en upplevelse, så himla roligt när det började regna på oss😊

Amagedon var också himla bra gjord, A tyckte den var häftig😊

Motorshowen var imponerande och jag blev filmad och kom på storbildstv'n😂

Vi hade tur med köerna på fredag kväll av någon anledning och kunde ta favoriterna samt jumbo och tekopparna😊

Att åka star Wars tyckte A var häftigt.

Båtturen small world och den andra som jag inte kommer ihåg vad den heter just nu tyckte A också om.. han tycker om att åka båt😊

Monsters inc skriksamlare var en höjdare...A skrek högst av alla😂

Figurerna ville han absolut inte träffa men vi fotograferade alla så att vi har ett minne av dem...annars gjorde vi allt som vi kunde göra..en del var stängt och en del var A för liten för längdmässigt..modet var det inget fel på😂

Hotellet var fint...god frukost och det gick smidigt att ta sig till och från Disneyland. Har en massa bilder till dig😊

Så himla bra detta blev, tusen tack för alla kloka råd och ditt schema, det var värdefullt😊

Jag visar dig gärna alla fina bilder och videos samt bilderna från hotellet😊

Kram

J

​Det var roligt att hra att de hade en så rolig resa, och att jag kunde ge dem råd och tips.

Jag hade gärna sett att fler skrev till mig efter sina resor, så att jag bli ännu bättre med deras feedback. Dessutom är jag nyfiken... :)

​Alla bilder är privata och tillhör mig. De är ifrån någon av våra Disneysemestrar till Disneyland Paris

Alla foton är privata och tillhör mig om inget annat anges.