Reseberättelse dag 3: Kryssning dag 1

17/12-2016

Det var äntligen dags för vår efterlängtade kryssning! Vi åt frukost på vårt hotellrum: Vi hade fortfarande rester från vår Tonga Toast och vi hade dessutom kvar bagels.

Vår kryssning var en 7-nätters kryssning i Karibien på Disneys nyaste skepp Fantasy,

Eftersom vi hade bokat Disneys transport till skeppet, så satte vi på etiketterna och vid 9-tiden kom bell service och hämtade väskorna. Nästa gång vi såg dem, så stod de utanför vår hyttdörr. Det är verkligen bekvämt.

Vi samlades med de andra som skulle ta bussen, och efter en resa på ca en timme så var vi äntligen framme.

Incheckningen gick smidigt, precis som vanligt. Disney är effektiva och tänker på alla detaljer.

Vi har testat flera olika rum, och den här gången blev det en hytt med balkong.

Vi blev försenade ut från hamnen, eftersom skeppet ovanligt nog väntade på ett antal passagerare som hade blivit försenade p.g.a. flygproblem.

Vi njöt av att vara på skeppet, åt lunch i Cabanas, kollade in barnklubbarna och mycket mer.

På kvällen åt vi middag i Enchanted garden.

Jag kommer att visa våra middagsfoton i separata inlägg.

Skeppet var vackert dekorerat till jul, med ett eget pepparkakshus.

Vi hade valt den senare middagstiden den här kryssningen, d.v.s 20.00. Efter maten gick vi en runda innan vi gick tillbaka till hytten eftersom vi var ordentligt trötta.

Vi kollade in vad som hände dagen efter innan vi gick och lade oss och tittade på lite film. De visade mängder med filmer som du kunde välja på.

Alla foton är privata och tillhör mig.

Alla foton är privata och tillhör mig om inget annat anges.