Reseberättelse Dag 2: Orlando - Disney's Polynesian Resort

Walt Disney World, Reseberättelse

16/12-206

Vi sov mycket bra efter resan och vaknade upp i vårt vackra rum på Disney's Polynesian Resort. Vi gick bort till Captain Cooks som är områdets snabbmatsrestaurang. Fredrik valde breakfast platter och blev rejält mätt.

Bounty Platter

Jag och barnen provade rätten som hotellet är känt för: Tonga Toast.

Tonga Toast är i princip två tjocka skivor med Fattiga Riddare med banankompott i mitten. De är stekta och sedan doppade i socker och du får dessutom lönnsirap till - Sockerchock!. Jag och barnen hade kunnat dela en, och 1 1/2 hade nog varit lagom till oss (och då är de killar på 12 resp 15 år!) Tonga Toast var mycket gott, även om det var rejält mättande. Vi tog resterna med oss och lade dem i kylen på rummet.

Vi köpte bagels och Philadelphia i hotellets affär och hade det till lunch tillsammans med resterna av Tonga Toast.

Tonga Toast var en kub på ca 1 dm på alla sidor.

Efter frukost tog vi Monorailen som går från hotellet till Grand Floridian som är Disneys mest kända hotell. Vi tittade runt på peparkakshuset som de bygger upp varje år innan vi tog bussen därifrån till Disney Springs som är Disneys nyrenoverade shopping och nöjesdistrikt.

Disney's Grand Floridian

Lobbyn på Grand Floridian

Pepparkakshuset byggs upp varje år.

Pepparkakshuset har försäljning av pepparkakor, andra kakor och små pepparkakshus från det här fönstret under vissa tider.

Disney Springs

Enorma julgranar

Disney Springs har mängder med affärer.

Vi åkte tillbaka till hotellet lagom till lunch som vi åt på rummet innan barnen gick till poolen och badade.

När vi kom till hotellet kvällen innan frågade personalen om vi ville bli "Family of the Day" dagen efter. Detta innebar att vi fick vara en del av Torch Lightning Ceremony som sker varje dag på Disney's Polynesian Resort. Varje kväll kommer en eldkonstnär från en av öarna i Polynesien och blåser i en snäcka i lobbyn. Vi blev sedan presenterade och fick vara med och hälsa alla åskådare välkomna innan vi blev eskorterade ut till en egen plats närmre eldkonstnären. Vi filmade själva showen. Början blev lite konstig, men resten av videon visar hur bra han var.

Vi åt lunch på Captain Cooks, som är snabbmat och jag åt Sushi, medan de andra valde stekta nudlar och kyckling. Vi fick läsken gratis v den vänlige Cast Membern. De har tagit bort free refill på alla Disneys restauranger. På hotellen finns det en kod i din mugg, som maskinen läser av när du fyller på läsk. Du får 3 refills förutom den första, och de måste ske inom en timme. Vem orkar dricka 4 fulla muggar läsk på en timme?

Vi gick och förberedde våra väskor eftersom de skulle bli hämtade på morgonen dagen efter och levereras direkt till båten. Dagen efter var det dags för vår kryssning!

Från vår balkong kunde vi se Polynesians lyxiga bungalows.

Alla foton och videon är privata och tillhör mig.

Alla foton är privata och tillhör mig om inget annat anges.