Disney kundservice

Disney-vardag

Jag har vid 3 tillfällen kontaktar Disneys kundservice (förutom bokningar).

Varje gång så har jag blivit överväldigad av deras generositet och nivå på service.

2012 besökte vi Walt Disney World och utnyttjade erbjudandet "Free dining". Som en del i Disneys Dining Plan fick vi då vars en refillable mug som vi kunde använda på vårt hotell för bl.a. läsk och kaffe. Muggarna tar man sedan med sig hem.

Jag använde muggen hemma och tappade den utomhus. Locket gick sönder, och jag kontaktade kundservice för att se om jag möjligen kunde få köpa ett lock. Tyvärr går inte det, och en ny mugg kostade ca $17 (plus frakt). Men, kundservice erbjöd sig att skicka en helt ny mugg (inkl lock) hem till mig fullständigt gratis!

Det var helt och hållet mitt fel att muggen gick sönder, men trots det skickade Disney en ny mugg till mig!

När vi bodde på Disney's Polynesian Resort i december när vi besökte WDW, så blev vi "family of the day". Vi fick "hjälpa till" vid Torch Lightning Ceremony som de har där och fick en privat session med en Disney PhotoPass Photographer. Bilderna kunde vi sedan köpa när vi kom hem om vi ville.
Bilderna blev bra, men det höga priset på $16 per foto alternativt $69 för alla bilderna kändes lite väl magstarkt. Vi skulle dessutom skriva ut bilderna själv, annars blev det ännu dyrare. Vi filmade vår "eldkonstnär" och glömde att ta några egna foton. När yngste sonen absolut ville ha ett foto på eldkonstnären bestämde jag mig för att köpa en av bilderna. Tyvärr hade tiden gått ut, så bilderna var inte tillgängliga längre.

Jag kontaktade Disneys kundtjänst för PhotoPass via mail och frågade om det gick att hämta tillbaka bilderna.

Efter 1h hade jag ett svar där de meddelade att de hade hämtat tillbaka bilderna för en 14 dagars period och tagit bort vattenstämplarna så att vi gratis fick tillgång till dem!

Jag hade om igen gjort fel, men Disney var fantastisk.

Vid vår Disneykryssning i januari köpte jag en Musse Pigg klocka. Den var inte så dyr ($30), men jag var mycket glad för den.

Efter en månad hemma trillade glaslocket av. Jag tryckte tillbaka locket och det satt fast, men jag kontaktade Disney Cruise Lines kundservice. De svarade snabbt. De bad om ursäkt för klockan, och var mycket ursäktande för att de inte kunde skicka en ny pga tullregler gällande skeppen. Men, de betalade tillbaka hela beloppet för klockan direkt på mitt konto!

Disneys kundservice är fantastisk!

Alla foton är privata och tillhör mig om inget annat anges. 


 Mia - Din Disneyexpert

Gillar

Kommentarer